HEV õpilaste tugisüsteem

Pärnu Vanalinna Põhikoolis rakendatavad meetmed õpilase võimetekohase arengu toetamiseks:

I TASAND – märkamine: 

  • õpiabi ainetunnis,
  • ainealased konsultatsioonitunnid,
  • arenguvestlus lapse ja vanemaga,
  • käitumist ja õppimist kajastava vaatluslehe sisseseadmine,
  • individuaalse arengu jälgimise kaardi sisseseadmine,
  • õpilase individuaalne vestlus (aineõpetajaga, klassijuhatajaga, sotsiaalpedagoogiga, eripedagoogiga, psühholoogiga, direktori asetäitjaga õppe- ja kasvatustöö alal),
  • tugikomisjoni vestlus 1. , 5. ja 9. klassi juhatajatega,
  • kooliuusikute jälgimine.

II TASAND – vajaduste väljaselgitamine: 

  • õpilase pedagoogilis-psühholoogiline uuring:
    • psühholoogiline,
    • sotsiaalpedagoogiline,
    • eripedagoogiline,
    • meditsiiniline,
  • tugikomisjoni ümarlaud (sotsiaalpedagoog, eripedagoog, psühholoog, direktori asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal);
  • koostöö lapsevanemaga;
  • koostöö kooliväliste erispetsialistidega.

III TASAND –  toetamine:

  • õpilase suunamine pikapäevarühma või kooli raamatukokku koduste tööde tegemiseks;
  • õpilase suunamine huviringidesse;
  • õpilase karjääriplaneerimise toetamine, koostöö karjäärispetsialistidega;
  • õpilase üleviimine õpiabirühma eripedagoogilise või logopeedilise abi osutamiseks;
  • ainealane õpiplaan õpilastele, kellel on kooli vahetamisest ja koolide õppekavade erinevusest tingituna tekkinud mahajäämus mõnes aines;
  • IÕK koostamine HEV-õpilasele kooli otsusel – õpitulemusi ei vähendata, erisused on võimalikud õppesisus, õppekorralduses ning hindamises;
  • IÕK koostamine valdkonnaandekatele lastele – erisused on võimalikud õppekorralduses ning õppesisus;
  • rehabilitatsiooniplaani või sotsiaalprogrammi rakendamine; ravikuuri kättesaadavuse tagamine lapse psühhosotsiaalseks abistamiseks ning käitumise korrigeerimiseks;
  • käitumise tugikava koostamine ja rakendamine;
  • arstiabi koolitervishoiusüsteemis ettenähtu põhjal;
  • koostöö erispetsialistidega.

IV TASAND – Nõustamiskomisjoni suunamine ja eriabi jätkamine:

  • IÕK koostamine õppenõustamiskeskuse soovitusel  – õpitulemuste asendamine või vähendamine, kohustuslike ainete õppimisest vabastamine või nende asendamine;
  • HEV õpilaste õpetamiseks moodustatud rühmades ja klassides õppimine, ühele õpilasele keskendatud õppe ja koduõppe rakendamine.